Sauna

Zavři oči, 
a nechte procházet
intenzivní teplo
skrze vaše tělo!

K dispozici od 20.12. 2018

Dopřej svému tělu relax a nech ho hýčkat po náročném tréninku v sauně. 

Sauna má blahodárné účinky jak na Tvoje tělo tak na Tvoji mysli. 

VŠE CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O SAUNOVÁNÍ

Sauna je název pocházející z finštiny a označuje lázeň v menší vyhřívané místnosti. Typické je střídání pobytu osob v prostředí s horkým suchým vzduchem s pobytem v chladu, ať už ve sněhu či ve studené vodě. Saunování je činnost, která má pozitivní účinky na zdraví člověka. Přispívá k očistě těla - jak fyzické tak i psychické, vede k posílení imunity celého organismu. Pro regeneraci sil v sauně si vyhraďte alespoň 1,5 - 2 hodiny, jednou týdně.

K příznivým účinkům patří:

- podpora prokrvení tkání-  uvolnění svalového tonu, prokrvení pokožky

- posílení imunitního systému - zvýšení odolnosti hlavně proti nachlazení a virózám

- zvýšení vylučování odpadních látek z organizmu - pomáhá regeneraci a očistě těla a pomáhá předcházet celulitidě

- zlepšení dýchání

- posílení kardiovaskulárního systému pravidelným saunováním (saunování u závažnějších onemocnění srdce je však nutno konzultovat se svým lékařem)

Je však nutné dodržovat správný postup, a tím tyto účinky zvyšovat. Proto si zde zásady správného saunování připomeneme.

1. Před prvním vstupem do sauny je nutné se řádně osprchovat, omýt mýdlem a osušit.

2. Do prostor sauny se z hygienických důvodů vstupuje zásadně bez plavek! (Umělá vlákna mohou způsobit zapaření kůže a vznik vyrážky.) Používá se ručník, osuška nebo prostěradlo, které pod sebe pokládáte na lavičku.

3. Doporučená poloha pro saunování je poloha vleže na lavici, tím se tělo prohřívá rovnoměrně. Pokud jste nuceni v sauně sedět, doporučuje se chladit hlavu speciální saunovací čepicí, aby nedocházelo k nepříjemnému přehřátí. Pokud se saunováním začínáte, začínejte od spodních lavic, kde je teplota nižší.

4. Doba prohřívání je u každého zcela individuální. U dospělých je to 10-15 minut při teplotě 80-90 °C, u dětí (podle věku) 5-8 minut při teplotě 70-80 °C. Pokud začínáte pociťovat pocity nevolnosti či motání hlavy, přemístěte se níž, nebo prohřívání ukončete. Saunování musí být příjemné, není to soutěž, kdo vydrží déle.

5. Po saunování se každý osprchuje a ochlazuje se. Kdo se necítí na prudké snížení teploty pomocí studené vody, může se ochlazovat postupně od nejvzdálenějších míst směrem k srdci. Je nutné zchladit také hlavu a vyhnout se tak jejím bolestem a červenání.

6. Po zchlazení těla se pořádně otřete, zabalte do osušky či županu a relaxujte 10-15 minut.

7. Doplňujte tekutiny.

8. Tento cyklus opakujte několikrát, většinou je to 2-3x.

9. Celou proceduru saunování je vhodné zakončit alespoň 30 – ti minutovým relaxováním v odpočívárně.

10. Po celkové proceduře se doporučuje opláchnout bez použití mýdla a šamponů. Póry na těle se vlivem vysoké teploty roztáhnou a omytí prostředky by mohlo kůži podráždit.